Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.05.2007 12:43 - Дневникът на младия Мичурин
Автор: siromahov Категория: Лични дневници   
Прочетен: 11927 Коментари: 26 Гласове:
0

Последна промяна: 23.05.2007 12:34


10 юли 1863 Днес ашладисах дървената дръжка на метлата със стрък див джоджен. Засега няма резултат, освен че баба ме наби. За да й отмъстя, отрових петела. Така й се пада.   23 юли 1863 Вече две седмици поливам метлоджоджена. Метлата почна да гние, но не се отчайвам. Всяко начало е трудно. Моят съсед Ванка Павлов вчера ми каза, че заключил кучето си и му светкал с червена лампа преди да го нахрани. Попитах го защо, а той каза, че не знае, но било много забавно. Голям чешит е тоя Ванка! И много обича животните. Ходихме с него за риба, а той през цялото време държеше червеите в устата си.   1 август 1863 Магарицата ни, дето я оноди конят на Тимофей Петрович, роди женско. Много е сладичко – на вид е като конче, но е с магарешки уши. Сега се питам: ако конят оноди овца, какво ще се роди? Сигурно ще е нещо, дето хем дава мляко и вълна, хем тегли каруцата... Попитах баба какво мисли по въпроса, а тя ме наби.   13 август 1863 Ванка Павлов ми се похвали, че вече имало резултат от експеримента му – козината на кучето окапала. Питах Тимофей Петрович за кръстоската между кон и овца. Той така се разсмя, че изкуственото му око изхвръкна и кокошката го глътна. Пак ядох бой.   14 август 1863 Баба закла кокошката и върна окото на Тимофей Петрович. Тайно заведох една овца при коня му. Глупавият кон обаче се дърпа и не ще да я оножда. Ванка Павлов твърди, че съм избързал. Трябвало в продължение на няколко седмици всеки ден да осветявам коня и овцата с червена лампа и чак тогава да седна да ги кръстосвам. Боядисах газената лампа на баба и пак ядох бой.   11 септември 1863 Саша Лодигин е в болница. Изгорил си ръцете ахмакът му с ахмак. Хем му казвах да не пъха жици в аквариума! Открил обаче, че от електричеството рибките светят. Сега събира пари за нови рибки. Ашладисах сливата с калем от мушкато. Баба още не знае.   20 септември 1863 Ванка Павлов ми се похвали, че усилията му дали плод. Щом видело червената лампа, кучето почвало яростно да ръмжи. По същия начин обаче реагирало и на зелена лампа, което било сигурно доказателство, че кучетата са далтонисти. Саша излезе от болницата си купи нови рибки.   26 септември 1863 Тимофей Петрович оноди баба. Ако от кръстоската се роди дете със стъклено око, значи съм на прав път.   14 октомври 1863 Плевнята на Лодигини изгоря. Саша пак е в болница. Изследвал влиянието на електричеството върху балираното сено.   1 декември 1863 Кучето на Ванка умря и той е отчаян. Щял да зареже науката и да се отдаде на бубарство. Безхарактерен тип. Саша ми показа страхотен номер. Пие вода и я излива през ушите си. Цял ден тренирах, но нищо не постигнах. Предполагам, че цаката е да имаш клепнали уши като Саша.   2 януари 1864 Лодигин успя! Вчера пъхнал електрожена в празен буркан и бурканът засветил. От радост Саша целунал електрода и сега пак е в болница.   4 януари 1864 Сливата, дето я ашладисах с мушкато, цъфна! Това е много странно, като се има предвид, че навън е минус 35 градуса. Цветовете й обаче не миришат на мушкато, а на ламарина. Къде съм сбъркал?   23 януари 1864 Тимофей Петрович умря от цироза. Баба много плака, а за утеха взе окото му и го сложи под кандилото вкъщи. “Сега, като се моля, все едно Тимофей ме гледа”, въздъхна тя. Горката жена! Толкова е тъжна, че дори забрави да ме набие.   8 февруари 1864 Саша е съсипан. Някакъв глупак Едисон откраднал идеята му за светещия буркан и я патентовал. Опитах се да го успокоя, но Саша е безутешен. Едри сълзи капят от клепналите му уши.   11 юли 1864 Еврика! Аз съм гений! Сливата роди бадеми. Е, не стават за ядене, но очевидно съм на прав път. Маря Петровна забременя от Саша Лодигин. Тя иска да се женят, но Саша е непреклонен. Твърди, че детето е от Едисон. А ако кръстосам свиня и петел, дали хибридът ще снася яйца? 


Тагове:   Мичурин,   младия,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. gataca - Генетика...
09.05.2007 13:05
При кръстосване на диня с муха се получава в поколение F1, фенотипно изглеждаща диня, като при латерален разрез семките излитат.
Поздрави за поста! Напомня ми БАН :)
цитирай
2. viovioi - Да гений си, по всичко си личи!
09.05.2007 13:21
Сега малко да се кръстосаме виртуално ли следва?Какво ли ще се пръкне?Тук всеки е добре дошъл , който има какво да каже!
цитирай
3. cindy - :)
09.05.2007 13:29
Бива си го! :)
цитирай
4. анонимен - Драги ми, Смехурко!
09.05.2007 15:30
Ей на това ми приличат патилата на малчуган по-горе.
И на едни "Лабораторни дневници" (в оригинал на руски), които бях срещал в оналйн пространството.
Забавно е :)
цитирай
5. aibigel - Привет и още как..!:)
09.05.2007 20:46
..Ще ти отговоря по моя си начин...


....Застанала на прага,празнота стаена чака
някак все още неразкрита,подмолно упорита...
Един звън все още я задържа,
един ритъм я разсейва,
не че прагът е бариера---но достоинство страхът също притежава..!
Може би това е милосърдие
гилотина от която не боли,
миг в който времето нажежено спира
за да погледне с изтъняла вяра
дъгата многолика,
но без дъжд и молитвата е сива,неучтива..!
Все още пулса я спасява,дърпа,съботира,
а онзи шепот направо я влудява,
как да чака така застинала на прага...
и защо ли повече да отлага
там я очаква примирена,съвършена
на друг самотата още по-красива..!


...Е и аз си позволих малко авторство..:))
цитирай
6. siromahov - За поезията
09.05.2007 21:22
Трогнат съм (и изненадан), че текстът ми е предизвикал поезия.
Кофти ми е да го призная, но поезията е жанр, с който безутешно се разминах още в първите си литературни опити.
Бях в четвърти клас, реших че трябва да изразя първите си любовни трепети в стихове, седнах пред белия лист и след около два часа литературни напъни стигнах до следното:
"Цъфна трънка,
цъфна вънка,
вънка вънка
цъфна трънка"
Прочетох го няколко пъти, разбрах че с тая бледа поезия няма да спечеля възхищението на момичетата и завинаги се отказах от този жанр.
Сега, 25 години по-късно, виждам че това е едно от малкото наистина мъдри решения в живота ми.
цитирай
7. venercheto - ох. . . неверояртен си, наистина :D ...
09.05.2007 22:35
ох...неверояртен си, наистина :D скъсах се от смях и кеф, докато го четях това. ощеее, ощеее !!

поздрави от венерчето :)
цитирай
8. aibigel - За хумора
10.05.2007 13:51
...Владеенето на хумористично-саркастичния език си е изкуство---да накараш някого да се разсмее от сърце ,пък си е направо дар свише...Тънката ирония и хапещия сарказъм са си добра комбинация от край време,да не кажа отлична,защото все пак не сме пред черната дъска..:))..Фурорът е там,където е улучено точното време и място за ...фоерверките..!!!...И както казваше Радой Ралин---"Нека днеска късмета да ти излезе най-малко 7 пъти":))....и аз ти го пожелавам,дори с един път повече..!:))
цитирай
9. siromahov - Благодаря ви!
10.05.2007 18:02
Трогнат съм, че цитирате Радой Ралин. Този човек означава много за мен, той е един от кумирите ми.
цитирай
10. aibigel - Успех..!
10.05.2007 19:49
..По стечение на обстоятелствата,лично познавах Ралин--наистина забележителен човек!За всичките години веднъж не повтори разказана случка два пъти..!За разлика от Вас,който е послушал вътрешното си аз,не стигнах до разрешаване на дилемата---поезия или проза..нооо,може би в това е и очарованието...:)
цитирай
11. alison - още коментари
12.05.2007 18:05
Тоя Лодигин излиза ,че е много яко копеле .
А ,младият Мичурин,просто е неумолим в желанието си да поправя на всяка крачка създателя.
За третия младеж---Павлов--това момче ,голям садист си пада..
...И на края,за горката баба---много мъка има по света,боже,но не всичко може да е под контрол,уви!
цитирай
12. alison - Харесва ми
12.05.2007 18:07
тоя маниер на разкриване "тъмното"детство на Гениите.
цитирай
13. siromahov - :)
12.05.2007 18:20
Според мен единственият нормален в тая история е бабата. Тя е положителният герой.
Но за съжаление в някои случаи дори боят не помага:)
цитирай
14. alison - Нали?!
12.05.2007 22:50
Положителният герой обикновенно е леко тъжен ...
цитирай
15. siromahov - зависи
14.05.2007 09:29
Понякога е весел. Например Тошко Африкански.
цитирай
16. alison - Напиши нещо за...
14.05.2007 20:28
Колобърите...дано не бъркам името ,защото забравих да питам как ще се пречистват расите...подозирам,че не са измислили нов метод ...сигурно пак ще е с кръв....бррррррррррррр....не смея повече да питам ....ще си кротя(ама мн. ме убива чепика...и сякаш някой ме дърпа за езика...)
цитирай
17. siromahov - не
15.05.2007 19:50
няма да пиша, че тва колобърите ми изглеждат обидчиви.
цитирай
18. alison - Обидчиви-да ,но има и по-
16.05.2007 00:27
Леля ни Еф(в)таназия Черната.
Такива "шедьоври" изтри,па накрая и себе си изтри... самоизяде се от обида .
А беше забавна...
цитирай
19. siromahov - не я познавам тая ви леля
16.05.2007 15:05
ама жалко, че се е самоизяла.
да не е била колобърка?
цитирай
20. alison - Да!Да!!Да!!!
17.05.2007 01:22
Тая беше една типична колобърка...един вид вещица с много лица(дълго ще я сънувам)..фучеше ,трещеше и някак си имаше нещо по детски мило в нея-искаше да си играе с горските животни ,но те я посрещнаха с неразбиране ...и тя отлетя една нощ...много вероятно и върху метла -беше в тъмна доба и няма свидетели...но остави празен (!?)постинг....
..............................................................................
Може да е някой шегаджия от нашите .(!?)
цитирай
21. siromahov - питам се
17.05.2007 14:24
как е по-правилно: "колобърка", "колобрица" или "колобреса"?
цитирай
22. alison - Претендираше да е всезнаеща,
17.05.2007 17:39
може само тя да ни ограмоти.
А всъщност беше хермафродит.
Наричаше себе си "критичка".
Открадна 3(т р и) портрета ...дойде като извънземно ,което не може да намери подходяща човешка обвивка...сега се подвизава като невидим зъл дух...
Реших!----"колобреса"!В "-е с а " има нещо по-аристократично,а тя се стремеше към върха ...на сладоледа....(Лято е,жега е,хората тръгнаха по `жапанки...нося се по вълните на асоциациите...много е приятно ,като на вълшебното килимче...току виж ме отнесе на някоя плажна ивица...Стоп!-отивам до магазина за джапанки,бай!)
цитирай
23. анонимен - Ало, автора, какво е това електр...
17.09.2008 10:26
Ало, автора, какво е това електричество през 1863-та?
И аквариум и червени лампи (за лампата разбрахме че е газена, ама за тока...)
цитирай
24. alison - Здравей ,Иво!
17.09.2008 13:17
Много те моля ,ако ти се намира свободно време да изясниш някой въпросец...заради господа Анонимните ,а и заради обикновенните хора тук.
Значи ,много е вълнуващо това с електриката ,с телефонизацията и други научни открития по цялата Земя...
Това е във връзка с много късата История в нечии мозъци.Щото светът, кой го знае ,може да е започнал от датата на нечие раждане(!?)...ама чие,аджеба!
цитирай
25. анонимен - Левски и Радой Ралин знаеха какво ...
08.03.2009 00:17
Левски и Радой Ралин знаеха какво може да се очаква от руснаците. А Живков на два пъти официално ни предлагаше да им станем придатък.
Днес кой е героят на българите?
цитирай
26. анонимен - Иво здравей в едно от предаван...
08.03.2009 00:27
Иво здравей
в едно от предаванията на скоро Слави говореше за политическите онанисти. Ама те май са още по-лошо
Е Д И П О В Ц И -ебали са си майката! затова страната ни бащина е орисана с тежка прокоба. И да се поучим от историята на Едип - как изкупил своя грях. Така трябва да постъпят днешните управници
за да се махне прокобата.Долу Едипцарската коалиция. Бъдете патриоти и се пазете от лакомите руснаци.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: siromahov
Категория: Лични дневници
Прочетен: 405363
Постинги: 24
Коментари: 635
Гласове: 601
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930