Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.05.2007 09:52 - Една нощ в гробищата
Автор: siromahov Категория: Лични дневници   
Прочетен: 7407 Коментари: 17 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Ако човек вярва на обявите, енергийното поле над България изобилства от свръхестествени сили.

Как иначе да си обясним факта, че всеки трети български гражданин е я екстрасенс, я врачка, я контактьор. Въпреки високите ставки на патентния данък, хората продължават да си общуват с отвъдното и да безпокоят душите на мъртвите с въпроси като: "Кой ми източи бензина?" и "Ще ми втаса ли зелето?"

Реших и аз да опитам контактьорските си способности. Забавно е, пък може и да падне някой лев. Къде обаче да проведа сеанса си? Къде е най-доброто място да се включиш пиратски в някоя отвъдна честота? На гробищата, разбира се. Там нито данъчни ще ме хванат, нито БТК ще ми иска лиценз, нито НСРТ ще следи дали не си говоря мръсотии с душите на покойниците.

Взех трамвая и слязох в Орландовци. Нощта - безлунна и мразовита, идеална за срещи с духове. Тръгнах между гробовете и ей го пред мене първия призрак. Седи на една пейка и плаче.

- Защо плачеш? - питам го.

- Аз съм Призракът на комунизма - вика оня и реве с безплътни сълзи. - Бродих из Европа, но отвсякъде ме изгониха. Само тук ме приемат, но е отвратително. Отвреме-навреме се виждам с Призрака на капитализма, той ме успокоява, че до 200-300 години България ще влезе в Европа и пак ще си бродя, където си искам... Ама дали ще стане така?

Запалих цигара и въздъхнах. И призрак да си, не е лесно.

Седим си ние двамата, подсмърчаме и по едно време чувам някакво трето подсмърчане. Даже похлипване. Гледам още един дух - женски, седнал до нас.

- А у вас водку эсть? - вика.

Оказа се, че това е Широката Руска душа, пълна с тъга и меланхолия. Нямахме водка и това съвсем я съкруши. Обясни, че страда за краха на славянската идея, обаче беше толкова пияна, че не й повярвахме. Призракът на комунизма я гушна, но прегръдката им изглеждаше някак хладна - не като преди.

След малко към ревливата ни група се присъедини лъскава, но позавехнала призрачка - Американската мечта.

Оплака се, че била прелъстена и изоставена и вече никой не се сещал за нея. Само отчаяни емигранти й се доверявали, но не за дълго. "Вземат ли зелена карта - край, забравят ме" - каза тя и избухна в ридания.

Кой знае докога щяха да продължат тия ревове и отчаяни вопли, ако не беше се появил тъмен субект - Духът на Балканите. Беше в добро настроение - застреля Призрака на комунизма, изнасили Руската душа и Американската мечта и ми изпуши всичките цигари. След това легна и блажено захърка.

Какво да го правиш - екзотичен тип...



Тагове:   нощ,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. siromahov - този текст
21.05.2007 09:58
е важен за мен по две сантиментални причини.
Първо - той даде заглавие на първия ми сборник с разкази, издаден през 1999 г. Реших, че "Една нощ в гробищата" е добро заглавие за начало.
Втората причина е, че това е първият ми текст, преведен "на запад".
През септември 2000 го публикуваха в белградския вестник "Ошишани Йеж" ("Остриганият таралеж").
Така че с него за сефте прескочих границата, макар и само до Белград:)

цитирай
2. анонимен - "Ошишани Йеж"
21.05.2007 10:19
:))) вестника рулира :))) Текста тоже ;)
цитирай
3. dusha - :)
21.05.2007 11:20
Интересно е! :) Поздрави!
цитирай
4. nio - Духът на Балканите миришеше ли на ...
21.05.2007 11:39
Духът на Балканите миришеше ли на чесън,или духовете не миришат:-)

Харесвам политическата сатира,но в България много рядко излиза нещо ново.
Поздрави
цитирай
5. viovioi - тази сатира малко залита към черния хумор...
21.05.2007 11:54
Но наистина, къде изчезнаха политическите вицове?Вече няма материал ли? Ми-ми...Материал колкото щеш , но на народа и до това не му е,Толкова са му безинтерсни, че дори и да им се подиграва не иска..
цитирай
6. thomas - Епохата...
21.05.2007 11:56
@Dusha? Нали не си Широката Руска!? ;-)

Точно щях да кажа, че си личи, че текстът е от предишна епоха, когато България не само е заслужавала да влезе след 200-300 години в Европа (впрочем аз все още мисля, че тя ще влезе след толкова, освен на документи), но и изглеждаше, че наистина ще влезе след толкова, и тогава прочетох и коментара на автора, че текстът е от 90-те години.

И все пак, не е ли тъжно, че при нас толкова много неща са истински само на документи: имаме купища хора със страхотни дипломи, които изобщо не могат да пишат правилно на родния си език, имаме страхотни лекари, които си говорят по мобилния телефон, докато пациентът до тях умира, а после наръгват възмутения му син с джобно ножче, както и още по-страхотни, които спасяват много хора, но прибират нелегално по няколко стотака, за да си вършат работата съвестно, като най-изявените екземпляри от тях дори обясняват на роднините на пациента какви са възможните усложнения, ако не платят пари за съвестно полагане на грижи.

Изобщо да, Европа сигурно е на 200 години от нас, и то ще влезем в нея, ако тя не мърда :-)
цитирай
7. анонимен - thomas, те и китайците не пишат п...
21.05.2007 11:59
thomas,те и китайците не пишат правилно на български ама какви инжинери и лекари имат
цитирай
8. thomas - инжИнери ли имат?!
21.05.2007 12:05
Още един "грамотен"... Та какви инжИнери и лекари имат китайците? И дали ако ги имат, те пък не пишат правилно поне на китайски!? ;-)
цитирай
9. анонимен - Томас, явно правописа ти е най-г...
21.05.2007 12:51
Томас,явно правописа ти е най-голямото постижение в живота:-)
цитирай
10. filipa - Ама защо...
21.05.2007 13:33
Защо на тебе само цигарите ти изпуши, а другите...
цитирай
11. ianiv - анонимен,
21.05.2007 13:37
едва ли си прав за thomas, ама правописЪТ да не е малко?
цитирай
12. анонимен - постни и тези от 24 часа
21.05.2007 13:41
Иво, аз много те четях като беше колумнист във в. 24 часа. Там имаше много добри - Алиса в замръзналата страна (или подобно), имаше една историйка за тогавашните министри които ужким бяха в казармата, постни ги и тях. Помня че имаше и едно за тогавашния министър на образованието, който казваше "нЕма" и т.н.
Тия бяха много свежи, жалко че така те поквариха в шолото.
цитирай
13. siromahov - едва ли
21.05.2007 13:52
има смисъл да ги поствам.
повечето са писани по актуални поводи и извадени от контекста на тогавашните събития ще бъдат неразбираеми.
цитирай
14. анонимен - ем както искаш
21.05.2007 13:58
а не е ли точно това тест за майсторство - като прочетат как алиса се пързулнала да се плеснат по челото драгите читатели - ееей, ма верно имаше едни големи поледици в софия... а и няма родител който да не помни въпросния министър и да го благославя и сега.
или както казва пловдивския гений - който играй пичели, който ни играй...
цитирай
15. ninaantonova - Много ме впечатли,
21.05.2007 14:32
с удоволствие го прочетох и ще продължа да посещавам блога Ви. Благодаря.
цитирай
16. venercheto - страхотно е :)
22.05.2007 13:42
, както винаги. не забравям да прегледам дали си писал нещо ново- ако случайно не е в постингите на деня. :) винаги успяваш да ме разсмееш и заредиш с добро настроение, иво. невероятна дарба. все така! :))))))

поздрави от венерчето
цитирай
17. анонимен - farula
03.06.2007 22:16
разсмяхте ме, много ми стана весело
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: siromahov
Категория: Лични дневници
Прочетен: 405089
Постинги: 24
Коментари: 635
Гласове: 601
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031